Film do obejrzenia dla wszystkich. Dowiecie się istotnych informacji o koronawirusie.
W zrozumiały sposób przedstawiają temat lekarze. – https://www.youtube.com/watch?v=a63Rp1zFVqI&t=5s&fbclid=IwAR2CU9T3kHil5X1yVmd-KJ8rYfmZM7mxzr6z2vOo7jkgJxRGy0eqq-spXko
Każdy uczeń może również korzystać z e-podręczników, a także ze strony Ministerstwa proponującego materiał dydaktyczny i materiały do realizacji zdalnych lekcji z każdego przedmiotu i na każdym poziomie edukacji.
PRZYRODA KLASA IV
Witam Was wszystkich, mam nadzieję, że jesteście zdrowi i po weekendzie gotowi do pracy i zdobywania nowych wiadomości 🙂
Przygotowałam na ten tydzień dwie lekcje, na których poznacie cechy krajobrazów, a także ukształtowanie terenu jako element krajobrazu.
Poniedziałek 30.03
Co to jest krajobraz?
Zapisz temat w swoim zeszycie.
Proszę zapoznać się z tematem w podręczniku i uzupełnić zeszyt ćwiczeń.
Pomocny może być filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=z8QPoQFND78
Wyjdź przed dom, lub spojrzyj w okno. Opisz krajobraz, który widzisz. Wymień elementy jakie zaobserwowałeś. Zapisz swoje obserwacje w zeszycie.
Środa 01.04
Ukształtowanie terenu.
Zapisz temat w zeszycie. Zapoznaj się z tematem w podręczniku i uzupełnij ćwiczenia.
Możesz obejrzeć film zamieszczony w internecie.
https://www.youtube.com/watch?v=Vwao5TiliW8
Uzupełnij karty pracy (kliknij w link aby pobrać): Karta-pracy-PRZYRODA
W rzaie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
23-28.03
Powtórz materiał omówiony na lekcji. Uzupełnij zaległe zadania w zeszycie ćwiczeń.
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku. Uzupełnijcie ćwiczenia z tematów:
- Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach?
- Uzależnienia są groźne.
Zachęcam do obejrzenia filmu, pomoże on zrozumieć temat.
https://www.youtube.com/watch?v=XO7mz_gP5yI
BIOLOGIA KLASA V
Środa 01.04
TEMAT: „Liść- wytwórnia pokarmu.”
Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z treścią z podręcznika i uzupełnij zeszyt ćwiczeń.
Przypominam o wykonaniu doświadczenia biologicznego. W załączniku przesyłam kartę, jak wykonać doświadczenie.
Przeczytajcie uważnie, czekam na efekty Waszej pracy 🙂
23-28.03
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku. Uzupełnijcie ćwiczenia z tematów:
- Korzeń- organ podziemny rośliny.
- Pęd. Budowa i funkcje łodygi.
Zachęcam do obejrzenia filmów, pomogą one zrozumieć temat.
https://www.youtube.com/watch?v=PNiK2VXX9Xo
https://www.youtube.com/watch?v=qpnGSD7UHa4
BIOLOGIA KLASA VI
Środa 01.04
TEMAT: „Przegląd i znaczenie gadów”.
Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z treścią z podręcznika i zrób notatkę.
A teraz zadanie kreatywne:
Na dużej kartce (minimum A4) stwórzcie mapę myśli, która będzie przedstawiać różnorodność gadów. Można umieścić tam rysunki lub wycinki (np. ze starych gazet), wpisać konkretne gatunki gadów. Wierzę, że macie mnóstwo pomysłów 🙂
Czekam na zdjęcia Waszych prac. Myślę, że tydzień to wystarczający czas.
23-28.03
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku. Uzupełnijcie karty pracy, które otrzymaliście:
- Płazy- kręgowce wodno-lądowe.
- Przegląd i znaczenie płazów.
- Gady, kręgowce, które opanowały ląd.
Zachęcam do obejrzenia filmu, pomoże on zrozumieć temat.
https://www.youtube.com/watch?v=NM7cUXLBgKs
BIOLOGIA KLASA VII
Dzień dobry klaso 🙂 Mam nadzieję, że jesteście zdrowi i ciągle ciekawi jak funkcjonuje organizm człowieka. Przed nami ciąg dalszy poznawania tajemnic ciała człowieka. Chciałabym abyśmy w tym tygodniu dowiedzieli się jak jest zbudowany układ nerwowy i jak on funkcjonuje. Na kolejnej lekcji poznamy ośrodkowy układ nerwowy.
Poniedziałek 30.04
Budowa i rola układu nerwowego.
Zapisz temat lekcji w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z tematem z podręcznika.
Środa 01.04
Ośrodkowy układ nerwowy.
Zapisz temat lekcji w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z tematem z podręcznika.
Pomocne w zapoznaniu się z tematami mogą być filmy z YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=hqYebi7cVTY
https://www.youtube.com/watch?v=qhWRiL8wLYo&list=PLpWWN9TTWabTuHLNkfK-6aoA7n0FNk24e&index=1
Dodatkowo przygotowałam dla Was wyzwanie. Dostępne do pobrania tutaj
23-28.03
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku.
- Budowa i funkcjonowanie układu dokrewnego.
- Zaburzenia i funkcjonowanie układu dokrewnego.
Zachęcam do obejrzenia filmów, pomogą one zrozumieć temat.
https://www.youtube.com/watch?v=THhoYOA_gIA&t=10s
https://www.youtube.com/watch?v=5LRo51td45w
https://www.youtube.com/watch?v=ThxWdkYJHqA&t=261s
Jeżeli macie możliwość wydrukowania kart pracy uzupełnijcie, jeżeli nie zróbcie zadania w zeszytach przedmiotowych.
BIOLOGIA KLASA VIII
Środa 01.04
Zadanie na ten tydzień.
Wykonaj kolaż, pracę plastyczną lub inny plakat, który będzie przedstawiał zależności pokarmowe (sieć pokarmową) według własnego pomysłu. Zachęcam do korzystania z wycinków gazet, bądź wspomagaj się własnymi rysunkami. Wykorzystaj dowolnie dużo gatunków zwierząt i roślin.
Czekam na prace 🙂
Ucząc się w domu pamiętaj o higienie nauki. Dozuj sobie partie materiału, rób przerwy w nauce, często wietrz pokój, wysypiaj się.
23-28.03
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku
- Czym jest ekosystem?
- Zależności pokarmowe.
Wykonajcie zadania, które zadałam na lekcji.
https://www.youtube.com/watch?v=zR4EXEoIEyM
CHEMIA KLASA VII
Z chemii będziemy pracować z nowymi tematami, które dotyczyć będą wody. Tematy omawiane w tym tygodniu będą przypomnieniem i usystematyzowaniem wiedzy zdobytej na lekcjach przyrody.
Poniedziałek 30.03:
Woda- właściwości i jej rola w przyrodzie.
Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z treściami w podręczniku. Korzystać możesz również z epodręczników, jeżeli masz taką możliwość, a także z poniższego linku.
Środa 01.04:Woda jako rozpuszczalnik.
Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z treściami w podręczniku. Korzystać możesz również z epodręczników. Pomocny może być również film (pierwsze 20 min.)
https://www.youtube.com/watch?v=qfnCvNw5A50
Przeprowadź doświadczenie: Rozpuszczanie substancji w wodzie
Narysuj schemat doświadczenia, obserwacje i wnioski. Do wykonania doświadczenia będziesz potrzebować 5 szklanek, wodę i substancje, których rozpuszczalność będziesz badać. Może to być np. cukier, piasek, sól kuchenna, olej roślinny, benzyna.
Pamiętaj, że obserwacje to wszystko to co możemy zobaczyć, natomiast wnioski to opisany wynik doświadczenia. Zapisany przebieg doświadczenia powinien być czytelny i przejrzysty.
23-28.03
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku
- Równania reakcji chemicznych.
- Prawo zachowania masy.
- Obliczenia stechiometryczne.
Zachęcam do obejrzenia filmów, pomogą one zrozumieć temat. Wybierz ten, który dla Ciebie będzie bardziej zrozumiały. Wykonaj zadania z podęcznika.
https://www.youtube.com/watch?v=0NqfZxE41X4&list=PLUchO7GuOkaC3h1a-CXz3Z5GmQx8wZnUp&index=6
https://www.youtube.com/watch?v=EigI1RBnMvY&list=PLUchO7GuOkaC3h1a-CXz3Z5GmQx8wZnUp&index=7
https://www.youtube.com/watch?v=l2CwsdooXfQ
https://www.youtube.com/watch?v=ugK8DWl4R8I
https://www.youtube.com/watch?v=ck2aCqHxSFU
CHEMIA KLASA VIII
Dzień dobry wszystkim. W tym tygodniu zaczynamy omawiać nowe tematy z chemii. Dotyczyć będą wyższych kwasów karboksylowych. Aby łatwiej zrozumieć temat możesz obejrzeć film, jeżeli masz taką możliwość: https://www.youtube.com/watch?v=Yr4rYqpCVPw
Korzystaj również z epodręcznika.
Poniedziałek 30.03:
Wyższe kwasy karboksylowe.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika. Zapisz temat lekcji w zeszycie. Zapisz wzory i nazwy wyższych kwasów karboksylowych: palmitynowy, stearynowy i oleinowy. Możesz to zrobić w formie tabeli.
Środa 01.04:
Porównanie właściwości kwasów karboksylowych.
Zapisz temat lekcji w zeszycie przedmiotowym. Zapoznaj się z tematem z podręcznika.
Uzupełnij karty pracy (zad.1-4).
23-28.03
Zachęcam do zapoznania się z tematami w podręczniku
- Kwas metanowy.
- Kwas etanowy.
Wykonaj otrzymane na lekcji karty pracy.
Zachęcam do obejrzenia filmu, pomoże on zrozumieć temat.
https://www.youtube.com/watch?v=z3_iiZwjaRM